Treći dan mjeseca srpnja 2010. godine. Sunčan ljetni dan. Nova Gradiška, centar i okolne ulice već se deset godina zaredom pretvaraju u zonu gdje prošlost susreće sadašnjost. Naravno, mislimo na automobile... Ne na ljude. Toga dana u Novoj Gradiški slavi se festival povijesti automobilizma, a Oldtimer klub „Classic’99“ pretvara Novu Gradišku u meku ljubitelja starodobnih automobila i motora iz cijele Hrvatske i susjednih zemalja.
Manifestacija započinje okupljanjem i prijavljivanjem članova i gostiju kluba u dvorištu i HAK-a Nova Gradiška, gdje se susreću domaćini i gosti, stari poznanici i oni koji će to isto tek postati. Potom se karavana seli na gradski korzo i Ulicu slavonskih graničara, ispred zgrade općine, koju inače zbog plave i žute boje fasade poznavatelji Formule 1 mogu poistovjetiti s Renaultovim pobjedničkim bolidima iz 2005. i 2006. godine. Subotnja špica raste, broj posjetitelja se povećava, a znatiželjnici defiliraju ispred automobila. Dok se jedni vlasnici šepure dižući haube motora i provjeravajući da li je sve na svom mjestu, drugi u hladovini terasa obližnjih kafića ispijaju, naravno, limunadu, ponosno odmjerujući svoje ljubimce, kao i pokoju pripadnicu ljepšeg spola koja im uđe u vidokrug i uspije svojom ljepotom zasjeniti onu Citroenove božice DS, ili zavodljive obline dame u najboljim godinama kao što je na primjer Opel Olympia 49-og godišta iz BiH.
Među 60 automobila, zvijezda susreta svakako je bio Ford A iz 1930. godine koji je došavši u Novu Gradišku prevalio solidan put krenuvši iz Slovenije. No naravno, na svojim kotačima je provezao 70 i sitno kilometara trase rallyja, ali iz Slovenije ipak nije mogao doći sam. Tu mu je društvo pravilo ipak nešto mlađe vozilo vučne službe na čijim leđima je ovaj stari gospodin prevalio spomenuti put na koji bi bilo ipak previše riskantno krenuti sa samim A modelom, jer to je ipak auto iz nekog drugog vremena, nekih drugih cesta i sigurnosnih uvjeta, a naravno razlog tomu je i taj što je auto raritet na našim prostorima te je, zbog vrhunske restauracije, također i vrlo skup. Iako su drugi pratitelji po starosti bili dvadesetak godina mlađi, već spomenuta Opel Olympia i Fiat 1100 iz 1950-e nisu plijenili ništa manje pozornosti posjetitelja i prolaznika. Jer, ipak su sve to automobili koji, kao i ostali koji se baš ne mogu često vidjeti na prometnicama, prava atrakcija gdje god se pojave. Upravo zbog važnosti manifestacije i zbog toga što Oldtimer klub „Classic’ 99“ pruža gradu Novoj Gradiški pravu atrakciju, događaj su upriličili dogradonačelnik Milan Mateša i predsjednica Turističke zajednice Nove Gradiške Ljiljana Siročić uz čiju potporu se također manifestacija održava.
Predsjednik kluba Krešimir Knežević uputio je riječi zahvale svima prijateljima, članovima i ostalima na uspješnoj suradnji u proteklih deset godina od 1999. godine kad je utemeljen klub koji zasigurno spada među najveće u Hrvatskoj iako se nalazi u manjem gradu.
Što se tiče motocikala, glavne atrakcije su bili dva pripadnika prave njemačke škole DKW 350 SB iz 1934. godine i BMW R 12, godinu mlađi. Oni su bili najstariji primjerci među 35 motocikala koji su sudjelovali na susretu. Oko podneva zabrujalo se centrom Nove Gradiške, odakle je ukupno 95 vozila krenulo trasom rallya koja je vodila put Okučana i Stare Gradiške, a u povratku preko Gornjih Bogićevaca natrag u Novu Gradišku, na svečanu večeru i dodjelu priznanja. Pošto su vlasnici oldtimera hedonisti, nekad čak i utopisti, no o tome u budućim prilozima o restauracijama, klub se pobrinuo na svakom stajanju, naravno uz svesrdnu pomoć pokrovitelja, za okrjepu ali i veselu svirku.
U suradnji s općinom Stara Gradiška i njenim načelnikom Velimirom Paušićem ovaj susret imao je i edukativan značaj. Naime, sudionici rallya i svi prisutni, posjetili su poznati zatvor u Staroj Gradiški poznat u davnoj i bližoj povijesti kao kazamat svih režima. Danas je on svojevrsni spomenik ljudske patnje i zločina. Kroz povijest zatvora i mjesta Stare Gradiške prisutne je proveo načelnik koji je ujedno bio i domaćin svim gostima koji su u obližnjem ugostiteljskom objektu pozvani na ručak i druženje koje je potrajalo cijelo popodne. Svakako malo vremena za sve prisutne entuzijaste koji su između sebe, uz fiš paprikaš i prženog šarana, razmjenjivali iskustva i one starije koji su mlađima pripovijedali storije o svojim limenim ljubimcima. Tog popodneva, u samoj blizini rijeke Save, nadvili su se crni oblaci koji su cijelo vrijeme prijetili kišom, no ona nije pala, stoga se karavana uputila, ponovno praćena zrakama sunca, prema Gornjim Bogićevcima gdje se načelnik Pavo Klarić također pobrinuo ugostiti povorku koja je nakon kratkog zau
stavljanja i još jedne okrijepe krenula nazad prema Novoj Gradiški. Finalno odredište rallya bio je restoran „Dukat“ u kojemu je Oldtimer klub “Classic’99” nagradio sve prisutne sudionike rallya, a predsjednik kluba,Krešimir Knežević, uručio pehar i priznanje za sudjelovanje na 10. međunarodnom susretu oldtimer vozila Nova Gradiška 2010.
Na susretu su sudjelovali gosti iz cijele Hrvatske, Slovenije te Bosne i Hercegovine. Ovakvi susreti razlog su brojnim prijateljstvima i suradnjama između domaćih i inozemnih klubova i svi gaje ovakve i slične običaje gdje veličaju i slave starodobne automobile i na taj način čuvaju od zuba vremena povijest autoindustrije i jedni su od predstavnika i provoditelja tehničke kulture uopće.
Oldtimer klub “Classic’99” upućuje zahvale gradu Nova Gradiška, Turističkoj zajednici grada, Hrvatskom Auto Klubu Nova Gradiška, policijskoj postaji, Udruzi tehničke kulture Nove Gradiške i svim ljubiteljima oldtimera.