foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Oldtimer Klub Classic "99

Nova Gradiška



Oldtimeri na FB

Muzej prometa i teh.

Pokrovitelji

 

BMW R26 iz 1960. godine, u vlasništvu Ivice Medića, plijeni pažnju gdje god da se pojavi. Ivica je ponosan na svog dvokotačnog ljubimca ali i na sebe jer ga je samostalno restaurirao da bude ovako besprijekoran kakvog ga vidimo na slikama.

 

Ivica gaji ljubav prema motociklima još od djetinjstva kada je uživao gledajući starijeg brata kako ih popravlja. A baš ovaj BMW, kojemu je vlasnik, želio je još od mladosti i ne bi ga nikada prodao nego ga želi ostaviti unuku. Motocikli su mu strastveni hobi te ih sam popravlja i restaurira. Trenutno posjeduje i Puch SG 250 iz 1954. godine, još jedan atraktivan primjerak za znalce kojega je nedavno i registrirao.

S ovom R26-icom Ivica je u Oldtimer klubu „Classic’99“ 7 godina, otkako ga je i kupio. Od tada pa nadalje Ivica i R26 skupljaju nagrade na domaćim kao i gostujućim susretima po Hrvatskoj i inozemstvu.

Na susretima su kriteriji iznimno zahtjevni no sa ovim BMW-om šale nema. Uređen je po svim standardima europske oldtimer federacije i licenciran ja kao takav.

Ovaj primjerak uistinu je na ponos vlasniku i klubu.

BMW, kao stari i etablirani proizvođač, započeo je proizvodnju motocikala nedugo nakon početka 1. Svjetskog rata kada je inženjer Max Friz, u nemogućnosti proizvodnje zrakoplovnih motora, koje je tvrtka prvo počela proizvoditi, razvijanjem motora za čamce i kamione, razvio prvi motor za motocikl. Motocikl je imao dvocilindrični boxer motor od 500 ccm i 6.5 KS. Pod nazivom M2B15 motor je 1921. godine predstavljen u modelu marke Victoria. Nije prošlo puno vremena, a BMW je krenuo u proizvodnju vlastitih motocikala.

Prvi samostalni BMW-ov motocikl premijeru je imao 1922. godine u modelu Helios kod kojega je radio također isti prvotni motor. Prvi prodavaniji motor bio je R32 koji je daleke 1926. godine dosegao prodaju od 3100 komada. Motor u R32-ojci postao je svojevrsni BMW-ov klasik. Imao je dva suprotno postavljena klipa, četverotakni motor s radilicom postavljenom uzdužno.

Početkom 2. Svjetskog rata BMW prestaje s proizvodnjom konvencionalnih civilnih motocikala te se orijentira na vojne inačice sa prikolicom, čuvene R75.