Poštovani čitatelji, pravo mi je zadovoljstvo obratiti vam na našem klubskom portalu na kojem vas vodim u nastavak svojih oldtimer pustolovina.
Već smo predstavili moj prvi projekt, dječački san, Chevrolet Pick Up iz 1955. godine. Kao što sam spomenuo u istom članku, mislio sam da će Chevy biti moj jedini oldtimer, no restaurirajući ovaj automobil sve više sam se zaljubljivao u svijet oldtimera, pogotovo američkih. Na red je došao još jedan izniman automobil.
Ovo je priča o Buicku Sport Coupe iz 1941. godine.
Žar koji je ostao poslije Chevyjeve restauracije još više se rasplamsao. Na novu preokupaciju naišao sam na ebayu i čim sam ga vidio, stupio sam u kontakt s vlasnicima. Jim i Dalene Eastham kupili su ovoga ljepotana prije više od 50 godina te su izrazito sentimentalno vezani za ovaj automobil. Automobil je tada bio star 20-ak godina i bio je kao potpuno nov ̶ tvrdi Jim. A ja mu vjerujem jer je automobil sa skoro 70 godina, koliko je imao kada sam ga kupio i dopremio u Novu Gradišku, bio u potpuno originalnom i maksimalno očuvanom stanju. Doduše, sa izblijedjelom bojom i površinskom ruzinom, ali zdrave i očuvane limarije.
Automobil je do dolaska u Hrvatsku cijeli svoj vijek proveo u Arizoni gdje su sol, kiša i snijeg zbog pustinjskih klimatskih uvjeta nepoznanica.
S bivšim vlasnicima ostvario sam prijateljski odnos, toliki da sam im slao slike svake faze restauracije. Oni su jednostavno oduševljeni odrađenim poslom i nisu mogli vjerovati da se američki automobil može ovako obnoviti izvan SAD-a.
Stvarno je nevjerojatan osjećaj kupiti automobil sa poviješću s kojom ste upoznati od početka. Imati automobil koji je 50 godina bio dio jedne obitelji, i to s drugog kontinenta, zaista je fascinantno. Buick Sport Coupe, jednostavno kako mu i samo ime govori, spoj je sporta i elegancije, u ovom slučaju uobličene u ekstravagantno odijelo zavodljivih coupeovskih linija spojenih sa snažnim V8 motorom od 130 ks. Ovo su osnovni elementi koji su činili ovo vozilo prikladnim za posjete svim društvenim događanjima, prilagođeno i mladim i iskusnijim vozačima. Univerzalan je to i snažan coupe, dostojan nekog jankyjevskog tajnog agenta.
U Americi se ovaj automobil svrstava u prijeratna vozila iz razloga što su Sjedinjene Američke Države u II. Svjetski rat ušle tek 1942. godine. Stoga je ovaj jedinstveni model proizveden u svega 1.500 primjeraka jer je tvrtka Buick svu tadašnju proizvodnju preusmjerila u izrađivanje tenkovskih i zrakoplovnih motora. Tek od 1946. godine u Buicku su se ponovno počeli proizvoditi automobili, ali ne i ova verzija sport coupea. Primjeraka ovog modela postoji još svega stotinjak u čitavom svijetu i zato je ovaj automobil postao raritet, tj. vrlo rijedak primjerak američke predratne autoindustrije.
Automobil kojim se ponosim i koji oplemenjuje svaki oldtimer susret, mami poglede i uzdahe gdje god da se pojavi, pogotovo zaljubljenika u oldtimere i automobile općenito jer podsjeća na neka davna vremena kada automobili nisu bili “konfekcija“ i kada se nije pazilo na potrošnju i obujam motora.
U automobilu stvorenom za uživanje, kojemu sam kao i Chevyju udahnuo novi život, krstarim cestama ususret novim projektima s kojima ćete se isto imati prilike upoznati.